#19 Inositol

Satt och påbörjade ett inlägg om min stress men jag blir nog tvungen till att göra en videoklipp där jag berättar detta för det blev väldigt lång text och JAG är iaf en sån person man hatar bloggar med evighetstexter. 
 
Tänkte berätta om månaden då jag blev gravid. Varför blev jag gravid helt plötsligt? 
Min mamma hade skickat en artikel till min om en tjej som hade PCO.
 
PCOS är en av de vanligaste orsakerna till mensrubbning hos kvinnor i fertil ålder. 
 
Dock är PCO inget som jag har fått diagnoserat, har ju heller aldrig gjort en utredning så... Men faktum är att jag har något slags lätt mensrubbing och jag har haft misfall 3 gånger (kanske pga dålig äggkvalite? who knows?) 
Iaf i denna artikeln (som finns på aftonbladet här) berättar dom om en tjej som väl antagligen försökt få barn länge och inte lyckats pga sin PCO. Hon hade provat en ny metod där hon åt inositol tillsammans med metformin. Dock är ju metformin receptbelagt så det krävs att man diskuterar denna metoden med en läkare. 
 
Jag tänkte så här att man kunde ju iaf prova att endast ta Inositol (då detta även skulle ha god effekt för kvinnor med PCO)
 
Sagt och gjort så beställde jag hem en burk (härifrån) och började att ta kapslarna första dagen på min nya cykel och tog fram till några dagar innan mensen var beräknad, dock ska man sluta vid ägglossning, men jag hade inte kollat instruktionerna så noga haha. 
 
Jag var helt säker på att jag INTE var gravid, men ack så fel jag hade. Så till er som försöker där ute. Man har ju egentligen inget att förlora? 
 
(Hade plussat positivt EN dag innan denna bilden är tagen)