#18 Vecka 25

Jag har en vana, är jag den ända? haha. Varje gång jag går in i en ny vecka så googlar jag "born week ..." som nu 25. Då får man verkligen en riktig uppfattning om hur stor barnet faktiskt är. Jag tycker att alla olika appar visar så jäkla olika i deras illustrationer. 
 
Fram till vecka 20 ungefär gick allt så bra, förutom illamåendet. Sen smög sig foglossningen fram och under två veckor eskalerade den. NU kan jag knappt gå. Sjukkriven 100% fram till oktober, väntar på att sjukgymnasten ska höra av sig. Förra veckan fick jag även ett ryggskott som gjorde mig helt sängliggande, fy fan vad ont det gjorde. Den är iaf borta nu. Jag tar det lugnt och undviker allt där jag måste böja mig framåt, då det är det värsta (känns som bäckenet ska gå itu). 
 
Annars så har denna graviditeten (än så länge iaf) var väldigt harmonisk och härlig. Med min son gick mitt humör så himla upp och ner. Tålamodet var liksom noll. Denna gången känns det inte alls på det viset. Mycket med denna graviditeten är helt annorlunda, vilket faktiskt många gånger har varit ganska jobbigt med tanke på min bakgrund med missfall och så. 
 
Nu 60% in i graviditen infattar sig lugnet och det är ju bara så mysigt att känna hur det lilla livet bökar omkring där inne.