#25 Unisex - att inte veta kön.

Halli hallå! 

Redan innan jag blev gravid så hade vi bestämt att om vi får ett barn till så ska vi inte ta reda på könet. Helt ärligt så trodde jag att det var fortfarande rätt så vanligt att man inte tog reda på kön. Bland dom som jag känner så är detta jätte ovanligt, hitintills har jag bara stött på en annan som inte tagit reda på. 
Jag är ju självklart jävligt nyfiken och ska inte sticka under stol med att jag tänker på det varje dag haha. När det gäller förberedelser så får man bli lite påfyndig, kläderna är unisex med lite inslag av min sons gamla kläder. Jag trodde faktiskt att det skulle vara svårare än var det har varit. I början var det jätte jobbigt bara extremt flickigt och extremt pojkigt över allt men med tiden lär man sig vad man letar efter och vilka  märken/butiker som erbjuder bästa alternativen för unisex.  Så sär ser några outfits ut som jag har:
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Tips på märken/butiker med bra unisex utbud:

  • Lindex
  • Mini rodini (dyra men bäst unisex urvalet + bra andrahands värde)
  • Delvis polarn och pyret (kan dock bli rätt så besviken på deras utbud ibland då den är väldigt könsindelad)
  • Villervalla
  • Molo
  • Jollyroom (bra utbud) 
  • Kongesløjd