#23 Hörst och vinterskor till barn

En sak som är roligt med att ha barn är ju att man alltid har någon form av anledning till att handla. Haha. Nä men jag har märkt att jag har en svaghet för ytterkläder och skor till barn. Jag ver inte riktigt varför men jag tror det har att göra med att jag känner att jag vill att Troy ska kunna gå till dagis och bara ha det kul utan att vatten ska tränga igenom, utan att frysa eller andra yttre omständigheter. Det är så kul att leta efter bra saker, visst sen vet man ju inte att det är bra för en man har provat det. Därför har jag alltid vissa kriterier som jag utgår mitt letande efter. Sedan har jag efter erfarenhet lärt mig att det är bättre att sattsa på kvalite istället för kvantite, jag tror inte det blir dyrare i slutändan faktiskt. 
 
IAF, nu var min jakt eftter ett par skor igång, Troy behöver ett par höstskor som även funkar på en mild vinter. Nu har han ett par vanliga gympaskor i tyg som typ redan är ur säsong. Min kriterier var 
  • ingen snörning (det får vi ta under en sommar att lära honom knyta skorna, stackars fröknar annars)
  • ingen karbor! (fy fan när sandlådesanden sätter sig, skorna blir helt förstörda och man kan knappt knäppa)
  • greppvänlig sula. 
  • sen såklart så ska den vara iaf lite snygg. 
Vad jag hittade var denna skon:
 
adidas Sport Performance - Terrex Mid Gtx K Core Black/Core Black/Vista Gr
 
Nu hoppas jag bara att den passar Troy bra och att han kommer tycka om den.