#30 graviditetsskillnader

God morgon i rutan. Här sitter jag och ska dricka mitt morgonkaffe, satt och funderade över skillnaderna mellan denna graviditeten och den som jag jade med Troy. 
Konstigt nog är det faktiskt ganska stora skillnader. 

(1 graviditeten / denna graviditeten)
Första trimestern:
- lite lite illamående / kraftigt illamående
- jätte hård mage / lös mage
- sjukt trött / normalt trött

Andra trimestern:
- fortsatt mega hård mage / lös mage
- fosterrörelser från v 14 / fosterrörelser v 20
- mycket drömmar / inte så mycket drömmar
- foglossning tidigt, smärtar mest vid svanskotan / foglossning tidigt, smärtar mest på blygdbenet

Tredje trimestern:
- fortsatt foglossning dock inte värre / eskalerande foglossning som verkligen begränsar mig
- ej andnings påverkad alls / jätte svårt att andas ibland
- fortsatt mega hård mage trots järntabletter / Ej hård mage alls.

Ja som man kan se så är de flesta symtom annorlunda. Lite kul att ha uppskrivet faktiskt. 

I föregår var jag inne på förlossningen då jag fick en kraftig smärta över njurarna som stålade runt som ett bälte och som startade smärtsamma sammandragningar. Allt lugnade sig dock efter någon timme där och allt såg bra ut på ultraljud både med njurarna och bebis. Fick lätt känning igår igen över njurarna med det gick över igen. Dom skickade en urinodling och jag hoppas att den kommer vara blank. Är lite rädd för att det kanske ska vara nuurbäckensinflammation ellet något men tänker att det borde vara mer ihållande då? Jaja time will tell. 

Det är inte långt kvar nu iaf så skulle det ske nu snart så är det ingen ko på isen. Självklart hoppas jag fortfarande på fösta bebisen 2019 men skulle den komma innan så är den sååå välkommen. Man blev ju halvskraj när det kom regelbundna light värkar i bilen på väg in. Tänkte va fan, tänk så kommer den nu haha, det e jag inte riktigt berädd på.
(null)

(null)

(null)